clean stories


Zapraszamy do poznania historii naszych Klientów – przykładowych sytuacji, w jakich zastosowaliśmy podejście clean w pracy indywidualnej i z zespołami.

  • Powinienem czy Chcę? Siła clean space

    Tło: Lider miał konflikt z jednym z podwładnych, który złamał hierarchię komunikacji. Lider odebrał to, jako naruszenie jego autorytetu – w oczach szefów i innych podwładnych. Zareagował emocjonalnie – podniósł głos, przestał witać się z pracownikiem. Napięcie narastało, podwładny zaczął dostrzegać w ich kontaktach działanie przeciwko sobie (nawet, jeśli lider miał poczucie obiektywizmu). Podczas analizy… czytaj dalej

  • Mapa biegunów: Albo czy Oraz?

    Tło: W ramach definiowania własnej tożsamości lider (Dyrektor Zarządzający) określił, że chce zarządzać spójnie ze swoją osobowością i kluczowymi motywami. Główną ideą było osiąganie wyników dzięki inwestowaniu w poczucie bezpieczeństwa ludzi a nie osiąganie wyników poprzez ludzi-tryby maszyny. Pojawił się jednak dylemat: Czy mogę budować bezpośrednie, bliskie relacje z każdym pracownikiem nie odbierając jednocześnie odpowiedzialności… czytaj dalej

  • Odkrycie prawdziwego wyzwania

    Tło: Klient potrzebował sprawdzić czy są inne alternatywy rozwiązania, które wypracował wcześniej (dotyczyło ono sposobu w jaki miał rozwijać swój biznes). To była pierwotna intencja. Cel: Znalezienie innych rozwiązań dla rozwoju własnego biznesu – cel pierwotny. Rozwiązanie: W trakcie metaforycznej pracy z tym zagadnieniem okazało się, że poszukiwanie innych alternatyw jest tematem zastępczym. Istotą wyzwania… czytaj dalej

  • Stosować wiedzę w zgodzie ze sobą… Siła metafory

    Tło: Liderzy w organizacji szkolili się przez jakiś czas z zakresu zarządzania zespołem. Przeszli proces kierowania, budowanie autorytetu, feedback, coaching i wiele, wiele innych tematów. Przy kolejnych spotkaniach zawsze pojawiało się pytanie: Co wdrożyliście? I odpowiedź: Część się udało, na część nie było czasu bo wiesz… kryzysy, te sprawy. W pewnym momencie dawanie kolejnej wiedzy… czytaj dalej

  • Szef kuchni – nowa metafora relacji 

    Tło: Klientka zgłosiła się z problemem związanym z relacją w pracy między nią a współpracowniczką. Relacja nie była najlepsza, dochodziło do różnych spięć i nieprzyjemnych sytuacji, w których Panie agresywnie reagowały na siebie wzajemnie (werbalnie). Panie współpracowały przy wspólnym projekcie. Cel: Usprawnienie komunikacji i znalezienie pomysłu na rozwiązywanie sytuacji konfliktowych. Rozwiązanie: Klientka w trakcie drugiej… czytaj dalej

  • Między zespołami: Metafora pomaga przekroczyć most

    Tło: Pomiędzy dwoma działami w organizacji powstał konflikt dotyczący dystrybucji środków i zasad współpracy. Próba odgórnej regulacji spowodowała nasilenie konfliktu i obustronne obwinianie za słabe wyniki. Cel: Wypracowanie wspólnej wizji współpracy pomiędzy działami w ramach standardów oczekiwanych przez organizację. Rozwiązanie: Proces, w którym uczestniczyli pracownicy obu skonfliktowanych działów rozpoczął się znalezienia wspólnej metafory dla całej… czytaj dalej


Co mówią Uczestnicy?

Miałam możliwość się zatrzymać, dotrzeć do tego, czego w środku chcę, posłuchać samej siebie. Otrzymałam również bardzo dużo prezentów od pozostałych uczestników, którzy pokazali swoje przemyślenia, dali wskazówki, których ja wcześniej nie widziałam.

EWA, business development manager

To była dla mnie podróż na górę, żeby spojrzeć na swoją sytuację z dystansu, znaleźć miejsca, w których warto założyć kopalnię diamentów. A później podróż do wybranej kopalni i szukanie drogocennych kamieni.

MARIUSZ, prezes zarządu, project manager

Spotkanie było dla mnie okazją do zrozumienia tego co było i tego co chcę żeby było. Szansą na wyjście poza swoje ograniczenia w podejściu do znanych sytuacji dzięki spojrzeniu innych.

UCZESTNICZKA, menedżer Klientów

Spotkanie dało mi szerszy pogląd na potrzeby, plany i problemy w miejscu pracy. Szansę na przyjrzenie się sytuacji 'z boku’. Odwagę do wypowiedzenia się.

UCZESTNICZKA, pracownik instytucji

Najcenniejsza dla mnie była część, w której inni dopisywali na mojej kartce swoje propozycje, których zabrakło w moim spojrzeniu.

UCZESTNICZKA, pracownik instytucji

Znam wiele 'metod’, które zostały wymyślone na kolanie, są nieudolnie kopiowane i niby jest to samo metafora, rysunki, jakieś tam wnioski, ale w przypadku CLEAN zadziało się coś naprawdę wartościowego. Proces pytań + metafory + rysowania + zaangażowania innych daje mocny wgląd. Najcenniejsze dla mnie i praktyczne były wkłady innych uczestników.

MARIUSZ, prezes zarządu, project manager

Każde z nas 'efektywność’ rozumiało inaczej. Rozpoczęcie od obrazkowego przedstawienia definicji pomogło nam dokładnie przemyśleć rozumienie tego pojęcia a potem stworzyć wspólny obraz.

ŁUKASZ, project manager

Ciekawy sposób i na szkolenie, i na integrację pracowników poprzez łączenie wizji i subiektywnego spostrzegania tematu przez wszystkich członków zespołu. Pokazuje nową perspektywę i uzupełnia indywidualną ocenę sytuacji.

NATALIA, project manager

Space dało mi szansę spojrzenia na problem z wielu perspektyw, zdystansować się, spojrzeć z góry a czasem od wewnątrz. I doskonale wiesz i czujesz, która przestrzeń w ogóle Ci nie odpowiada a która jest dobra.

KRZYSZTOF, dyrektor zarządzający

Clean umożliwia zespołom dodanie do zwykłej analizy 'ilościowej’ aspektu wspólnego języka, który umożliwi wdrażanie rozwiązania.

MARTA, project manager

Łączenie subiektywnej wizji wszystkich uczestników pozwoliło nam dostrzec nową perspektywę i uzupełnić indywidualną ocenę sytuacji.

NATALIA, project manager

Takie spotkanie daje możliwość spojrzeć na coś z czyjegoś punktu widzenia i uzupełnić brakujące elementy swojej, własnej układanki.

ŁUKASZ, project manager

Metoda 'okrągłego stołu’ pozwoliła na przyjrzenie się definicjom innych i uzupełnienie ich o elementy, które były potrzebne w ich wizji z mojego punktu widzenia.

MONIKA, project manager

Rozpoczęcie od obrazkowej definicji efektywności pomogło nam przemyśleć dokładne rozumienie tego słowa.

KRZYSZTOF, dyrektor zarządzający